maanantai 1. elokuuta 2011

Lomalomalomaaa

Kesälomani ensimmäinen viikko. Tultiin lauantai-iltana heti töiden jälkeen mökille, minä, töppönen ja Sieni. Nyt olen kirjastossa nördäämässä. Mökillä on +12 o_O Kävi mielessä, että kirjastoon ja kauppaan ajelun sijaan ajan suoraan kotiin, mutta huomenna pitäisi vissiin taas lämmetä. Koirat ei viihdy keskenään pihalla ja koska mulla on sisällä patterit päällä, ei ovea voi pitää auki. Minä siis luen sisällä ja koirat on joko pihalla tai kanssani sisällä. Pihalla L istuu terassilla ja tuijottaa mua ikkunasta ja Sieni hyppii päin ulko-ovea ja kiljuu että ovi auki heti. Sisällä ne möllöttää kuten tekisivät kotona. Ainoa plussa kotiin verrattuna on sauna. Mulla on mukana valikoima shortseja, yksi hellemekko ja yhdet puolipitkät housut, mitkä lie caprit onkaan. Lisäksi yhdet ohuet pitkät housut. Ei nyt ihan sattunut kohdilleen ja palelee. Sellanen kesäloma, jei!

No, olen mä toki välillä touhunnut pihalla elikoiden kanssa, ja ollaan käyty vähän metsässä. Vattuja on hirveästi. L osaa mennä johonkin puskan juurelle varjoon makaamaan, mutta Sienen on tietysti roikuttava mun nilkoissa tai vähintään maattava jalan päällä, ettei pieni unohdu heinikkoon. Olen meinannut x kertaa astua sen päälle. Lisäksi se haluaa tunkea aina juuri siihen puskaan, josta olen poimimassa vadelmia, ja kypsät vatut tippuu maahan. Senkin tyhmä pentu :D Laiturilta se tippui ekan kerran veteen vasta eilen illalla. Meno oli sellaista, että todellakin "vasta". Ihan uppeluksiin meni ja mudin kanssa katsottiin kaulat pitkällä nouseeko se sieltä vai lähdetäänkö sitä sukeltamaan ylös. Sienet kelluvat. Sieltä se kohosi pintaan ja lähti pärskimään kohti rantaa. Nostin sen laiturilta ylös. Oli surkean näköinen rääpäle. Mutta ehei, ei paljoa menoa hidastanut, ja varmaan se tippuu vielä uudelleen :D

Mudi on vähän lämmennyt ja pari kertaa leikkinyt pennun kanssa. Tai pennulla? ;) Hirveä hepuli päälle ja täysiä pennun ympäri painelua, välillä vähän härkkimään sitä ja taas karkuun. Pentu katsoo silmät ihailusta suurina. Vähän sä pääset kovaa!

Olin oikeastaan menossa tällä reissulla treenaamaan vähän tokoa. Koe on lauantaina ja aika vähille on jäänyt... ajoin jopa eräälle hiekkakentälle ja nousin autosta mallaamaan ruudun yms paikkaa. Sitten alkoi kauheasti tympiä ja mätin kamat takaisin ja ajoin pois. Mitä sitä väkisin vääntämään. Kyllä töppönen osaa ne jutut, mutta kertaaminen olisi silti ihan hieno idea. Jos ei ole fiilistä niin ei väkisin vaan kannata, onhan tässä vielä päiviä. Hienoa, että olen ottanut toisen harrastuskoiran, kun ekankaan kanssa ei jaksa :D Nääh, mulla on aina välillä kausia jolloin ei oikeen inspaa, kyllä se menee taas ohi ja hurahdan treenaamaan hyvin aktiivisesti. Kaikille tekee varmasti hyvää välillä vaan olla tekemättä mitään sen ihmeempää.

2 kommenttia:

Pinja kirjoitti...

Tiedätkö onko koe hiekka- vai nurmikentällä?

laura kirjoitti...

Hiekka.